Pytania?
Znajdź odpowiedźW przypadku problemów prosimy studentów o kontakt z odpowiednim Dziekanatem
helpdesk@swps.edu.pl,
tel. 22 517 97 12.
Szanowni Państwo,
SWPS jako uczelnia otwarta na nowe idee i nowoczesne rozwiązania, zmienia się dla studentów, pracowników i wykładowców. Od 20 sierpnia 2013 roku uruchamia nową pocztę zasilaną rozwiązaniami Google. Nowa poczta Google umożliwia korzystanie z nowoczesnych i praktycznych rozwiązań, które na co dzień funkcjonują na światowych uczelniach, tj. wideokonferencje, dokumenty współdzielone, kalendarze grupowe.
Nowa poczta umożliwi nam sprawniejszą pracę w środowisku akademickim dzięki zwiększonej objętości, sprawniejszemu połączeniu z urządzeniami mobilnymi i bardziej skuteczną ochroną antyspamową oraz antywirusową. Poniżej prezentujemy nowe możliwości poczty Google oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W razie pytań prosimy o kontakt z Działem IT poprzez email lub telefon.
Należy zalogować się przy użyciu krótszej wersji adresu email tzn. inazwisko@swps.edu.pl
Konfiguracja podpisu SWPS!Poczta Google w programie Outlook
Instrukcja konfiguracjiPoczta Google w programie Thunderbird
Instrukcja konfiguracjiNa nowej poczcie adres e-mail oraz login będą wyglądać tak jak do tej pory: inazwisko@swps.edu.pl, inazwisko@st.swps.edu.pl, inazwisko@ckp.swps.edu.pl lub inazwisko@sof.edu.pl.
Przeciętna skrzynka pocztowa powiększy się średnio 50 razy. Każdy student, wykładowca i pracownik SWPS otrzyma 30 GB miejsca na swojej skrzynce pocztowej i dysku Google.
Aby uzyskać dostęp do nowej poczty, wystarczy zalogować się tak jak do tej pory przez stronę swps.pl lub poprzez gmail.com lub poczta.swps.edu.pl za pomocą dotychczasowego loginu i hasła.
Nową pocztę można teraz zaimportować na telefon lub tablet. Instrukcja jak to zrobić znajduje się na dole strony.
Z pomocą przeglądarki Chrome oraz odpowiedniej wtyczki jest możliwość pracy nad wiadomościami bez dostępu do internetu.
Google posiada skuteczne narzędzia, dzięki którym może efektywnie zarządzać spamem i chronić skrzynkę przed wirusami.
Aby przenieść wiadomości ze swojej starej skrzynki pocztowej na nową w Google należy zainstalować program do synchronizacji i korzystać z nowych możliwości. Więcej informacji o konfiguracji programu znajdziesz w pomocy.
Jak korzystać z Outlooka i Thunderbirda? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdują się poniżej.
Kalendarz połączony z nową pocztą umożliwia korzystanie z niego na każdym urządzeniu – czy to komputerze firmowym, w domu czy też na telefonie lub tablecie.
Istnieje możliwość zapraszania do kalendarza znajomych.
Istnieje możliwość ustawiania kto powinien widzieć kalendarz i poszczególne wydarzenia oraz dokonywania wpisów przez inne osoby.
To rozwiązanie dla osób, które potrzebują spotkać się na żywo w grupie do 15 osób w celu dyskusji, rozmowy i konsultacji. Podczas spotkania widoczni są uczestnicy korzystający z kamery internetowej. Głos mogą zabrać osoby posiadające mikrofon. Uzupełnieniem spotkania może być praca nad wspólnymi dokumentami np. tekstowym (GoogleDocs) na żywo (w czasie rzeczywistym). Rozwiązanie sprawdzone w SWPS. Działa dobrze, ale wymaga przyzwyczajenia.
To rozwiązanie dla osób, które potrzebują transmitować rozmowę lub wykład na żywo do internetu do nieograniczonej liczby osób.
Uwaga: Transmisja publiczna na żywo jest dostępna dla wszystkich użytkowników internetu i nie ma możliwości ograniczenia dostępu dla wybranej grupy. Po zakończeniu transmisji na kanale Youtube oraz w Google+ pojawia się nagranie z transmisji i dopiero wtedy można ograniczyć ręcznie dostęp do tego nagrania.
Aby PUBLICZNIE transmitować wykład na żywo należy mieć zgodę Wykładowcy.
Aby PUBLICZNIE transmitować spotkanie na żywo należy mieć zgodę uczestników spotkania.
Każdy ma możliwość tworzenia stron internetowych bez znajomości technik programowania.
Dostęp do szerokiej puli aplikacji z pakietu Google Apps, np. do aplikacji do prowadzenia, bloga, Google Schoolar.
Uczelnia otwiera się na nowe możliwości technologiczne. Najbardziej widoczną zmianą będzie poczta, ale tym, co znacząco wpłynie na jakość studiowania i pracy będzie dostarczenie nowych funkcjonalności, które wspomogą pracę wielu spośród studentów, dydaktyków i pracowników.
Nowa poczta będzie dostępna od 20.08.2013 r.
Aby uzyskać do niej dostęp, wystarczy wejść na stronę poczta.swps.edu.pl (link dla osób korzystający z maila o domenie @swps.edu.pl) lub gmail.com i zalogować za pomocą dotychczasowego loginu i hasła.
Zwyczajowo użytkownicy poczty SWPS mają kilka adresów pocztowych (inazwisko@swps.edu.pl i imię.nazwisko@swps.edu.pl). Należy zalogować się przy użyciu krótszej wersji adresu email tzn. inazwisko@swps.edu.pl. Jeżeli jednak nadal Państwo nie mogą się zalogować prosimy o kontakt z pracownikami Działu IT.
Nie. Wszystkie nowe wiadomości będą przychodzić na skrzynkę pocztową dostępną na stronie poczta.swps.edu.pl lub gmail.com. Jeżeli korzystasz z programu pocztowego (Outlook lub Thunderbird) to należy go skonfigurować. Jak to zrobić, opisujemy poniżej.
Tak. Otrzymywanie powiadomień o nowej poczcie jest możliwe na dwa sposoby:
Tak.
Należy posiadać przeglądarkę Chrome oraz zainstalować odpowiednią wtyczkę. Więcej informacji ›
Tak, jest to możliwe.Warto jednak pamiętać, że korzystając z innych programów pocztowych niż z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki Chrome, traci się niektóre funkcjonalności nowej poczty (m.in. dostęp do czatu lub tworzenie wątków wiadomości).
Po 20.08.2013 r. wystarczy wejść na stronę archiwum.swps.edu.pl i podać następujące dane:
Po zalogowaniu się na tej stronie będzie można zobaczyć swoje stare wiadomości i korzystać z wszystkich funkcjonalności starej poczty, która będzie dostępna przez cały rok do 20.08.2014 r. Link do starej poczty będzie również dostępny z poziomu nowej poczty.
Zachęcamy do przejrzenia zawartości własnej skrzynki pocztowej przed jej przeniesieniem. Być może nie będzie konieczności przenoszenia wszystkich wiadomości.
Można to zrobić za pomocą następujących sposobów:
I przesłanie wybranych wiadomości na swój adres email (inazwisko@swps.edu.pl).