Pytania?

Znajdź odpowiedź

Pomoc

Dla studentów

W przypadku problemów prosimy studentów o kontakt z odpowiednim Dziekanatem

Dla pracowników dydaktycznych i administracyjnych

helpdesk@swps.edu.pl,
tel. 22 517 97 12.

Szanowni Państwo,

SWPS jako uczelnia otwarta na nowe idee i nowoczesne rozwiązania, zmienia się dla studentów, pracowników i wykładowców. Od 20 sierpnia 2013 roku uruchamia nową pocztę zasilaną rozwiązaniami Google. Nowa poczta Google umożliwia korzystanie z nowoczesnych i praktycznych rozwiązań, które na co dzień funkcjonują na światowych uczelniach, tj. wideokonferencje, dokumenty współdzielone, kalendarze grupowe.

Nowa poczta umożliwi nam sprawniejszą pracę w środowisku akademickim dzięki zwiększonej objętości, sprawniejszemu połączeniu z urządzeniami mobilnymi i bardziej skuteczną ochroną antyspamową oraz antywirusową. Poniżej prezentujemy nowe możliwości poczty Google oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W razie pytań prosimy o kontakt z Działem IT poprzez email lub telefon.

Start

Dane do nowej poczty

  • poczta.swps.edu.pl - dla pracowników
  • lub gmail.com - dla studentów
  • Login: inazwisko@swps.edu.pl lub inazwisko@sof.edu.pl
  • Hasło: bieżące hasło do poczty

Należy zalogować się przy użyciu krótszej wersji adresu email tzn. inazwisko@swps.edu.pl

Konfiguracja podpisu SWPS!

Poczta Google w programie Outlook

Instrukcja konfiguracji

Poczta Google w programie Thunderbird

Instrukcja konfiguracji

Wiadomości

Adres e-mail taki jak dotychczas

Na nowej poczcie adres e-mail oraz login będą wyglądać tak jak do tej pory: inazwisko@swps.edu.pl, inazwisko@st.swps.edu.pl, inazwisko@ckp.swps.edu.pl lub inazwisko@sof.edu.pl.

30 GB dla każdego

Przeciętna skrzynka pocztowa powiększy się średnio 50 razy. Każdy student, wykładowca i pracownik SWPS otrzyma 30 GB miejsca na swojej skrzynce pocztowej i dysku Google.

Dostęp do uczelnianych wiadomości

Aby uzyskać dostęp do nowej poczty, wystarczy zalogować się tak jak do tej pory przez stronę swps.pl lub poprzez gmail.com lub poczta.swps.edu.pl za pomocą dotychczasowego loginu i hasła.

Dostęp do poczty z urządzeń przenośnych

Nową pocztę można teraz zaimportować na telefon lub tablet. Instrukcja jak to zrobić znajduje się na dole strony.

Bez dostępu do internetu

Z pomocą przeglądarki Chrome oraz odpowiedniej wtyczki jest możliwość pracy nad wiadomościami bez dostępu do internetu.

Skuteczniejsza ochrona antyspamowa i antywirusowa

Google posiada skuteczne narzędzia, dzięki którym może efektywnie zarządzać spamem i chronić skrzynkę przed wirusami.

Jak przenieść stare emaile do nowej poczty?

Aby przenieść wiadomości ze swojej starej skrzynki pocztowej na nową w Google należy zainstalować program do synchronizacji i korzystać z nowych możliwości. Więcej informacji o konfiguracji programu znajdziesz w pomocy.

Jak korzystać z Outlooka i Thunderbirda? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdują się poniżej.

Kalendarz

Dostęp z każdego urządzenia

Kalendarz połączony z nową pocztą umożliwia korzystanie z niego na każdym urządzeniu – czy to komputerze firmowym, w domu czy też na telefonie lub tablecie.

Współdzielenie kalendarza

Istnieje możliwość zapraszania do kalendarza znajomych.

Przydzielanie uprawnień

Istnieje możliwość ustawiania kto powinien widzieć kalendarz i poszczególne wydarzenia oraz dokonywania wpisów przez inne osoby.

Dodatkowe możliwości

  • Możliwość wpisania do kalendarza spotkania wideo
  • Określanie statusu podczas wydarzenia — zajęty/a lub wolny/a
  • Dodawanie do zaproszenia na spotkanie osób spoza organizacji

Dysk

Dostęp z każdego urządzenia

  • Dostęp do dokumentów na poczcie w każdym miejscu i z każdego urządzenia mobilnego
  • Każdy dokument można udostępnić innym użytkownikom, pracować nad nim zdalnie w grupie
  • Możliwość stworzenia na swoim komputerze folderu z plikami z dysku Google. Zmiana w jednym miejscu spowoduje zmianę w całym systemie, czyli wszędzie będzie dostęp do takiego samego zestawu plików

Dużo miejsca

  • Nielimitowane miejsce na pliki tworzone w narzędziach Google
  • 30 GB na pliki inne niż tworzone przez Google (np. Microsoft Office lub inne).

Tworzenie dokumentów online

  • Możliwość tworzenia dokumentów z pomocą narzędzi Google oraz pobierania dokumentów Microsoft Office oraz Open Office
  • Podstawowe typy plików: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, aplikacje do tworzenia prezentacji, badań, ankiet czy też rysowania
  • Udostępnianie i współdzielenie dokumentów (nawet z tymi, którzy nie posiadają kont w Google)
  • Współtworzenie dokumentów w jednym czasie, wiele osób jednocześnie może pracować na jednym dokumencie, obserwować zmiany jakie są nanoszone na bieżąco

Wideo

Prywatne wideo spotkania (do 15 osób)

To rozwiązanie dla osób, które potrzebują spotkać się na żywo w grupie do 15 osób w celu dyskusji, rozmowy i konsultacji. Podczas spotkania widoczni są uczestnicy korzystający z kamery internetowej. Głos mogą zabrać osoby posiadające mikrofon. Uzupełnieniem spotkania może być praca nad wspólnymi dokumentami np. tekstowym (GoogleDocs) na żywo (w czasie rzeczywistym). Rozwiązanie sprawdzone w SWPS. Działa dobrze, ale wymaga przyzwyczajenia.

Komu i do czego polecamy tą formułę?
  • Studentom do organizacji spotkań w ramach pracy nad projektami
  • Wykładowcom do prowadzenia wirtualnych konsultacji i dyżurów
  • Pracownikom administracyjnym do pracy zdalnej

Publiczne wideo transmisje na żywo (nieograniczona liczba osób)

To rozwiązanie dla osób, które potrzebują transmitować rozmowę lub wykład na żywo do internetu do nieograniczonej liczby osób.

Uwaga: Transmisja publiczna na żywo jest dostępna dla wszystkich użytkowników internetu i nie ma możliwości ograniczenia dostępu dla wybranej grupy. Po zakończeniu transmisji na kanale Youtube oraz w Google+ pojawia się nagranie z transmisji i dopiero wtedy można ograniczyć ręcznie dostęp do tego nagrania.

Komu i do czego polecamy tą formułę?
  • Do transmitowania wykładów otwartych w celach promocyjnych (popularyzacja nauki)
  • Kołom Naukowym do transmisji wydarzeń naukowych w internecie

Pomoc

Więcej wsparcia ›
Uwaga

Aby PUBLICZNIE transmitować wykład na żywo należy mieć zgodę Wykładowcy.

Aby PUBLICZNIE transmitować spotkanie na żywo należy mieć zgodę uczestników spotkania.

Witryny

Każdy ma możliwość tworzenia stron internetowych bez znajomości technik programowania.

Dostęp do szerokiej puli aplikacji z pakietu Google Apps, np. do aplikacji do prowadzenia, bloga, Google Schoolar.

Komu i do czego polecamy witryny?
  • Studentom do prowadzenia strony zespołu podczas pracy nad projektami
  • Wykładowcom do udostępniania materiałów do zajęć
  • Pracownikom administracyjnym do prowadzenia strony zespołu podczas pracy nad projektami
Wsparcie ›
Uwaga

Korzystając z witryn warto zwrócić szczególną uwagę komu udostępniliśmy materiały.

Pytania

Dlaczego zmieniamy pocztę?

Uczelnia otwiera się na nowe możliwości technologiczne. Najbardziej widoczną zmianą będzie poczta, ale tym, co znacząco wpłynie na jakość studiowania i pracy będzie dostarczenie nowych funkcjonalności, które wspomogą pracę wielu spośród studentów, dydaktyków i pracowników.

  • Zwiększenie pojemności poczty do 30 GB
  • Otwarcie na nowe media – możliwość odbierania poczty przez aplikacje z telefonu i smartfonu, czatowanie, wideokonferencje
  • Bardziej skuteczna ochrona antyspamowa i antywirusowa
  • Współdzielenie kalendarza i dokumentów z wybranymi przez nas osobami

Od kiedy będzie dostępna nowa poczta?

Nowa poczta będzie dostępna od 20.08.2013 r.

Aby uzyskać do niej dostęp, wystarczy wejść na stronę poczta.swps.edu.pl (link dla osób korzystający z maila o domenie @swps.edu.pl) lub gmail.com i zalogować za pomocą dotychczasowego loginu i hasła.

Dlaczego mój login nie działa na stronie gmail.com lub poczta.swps.edu.pl?

Zwyczajowo użytkownicy poczty SWPS mają kilka adresów pocztowych (inazwisko@swps.edu.pl i imię.nazwisko@swps.edu.pl). Należy zalogować się przy użyciu krótszej wersji adresu email tzn. inazwisko@swps.edu.pl. Jeżeli jednak nadal Państwo nie mogą się zalogować prosimy o kontakt z pracownikami Działu IT.

Czy jeżeli nie wykonam kroków zawartych w ostatnim mailu (link pdf) mogę nadal korzystać z poczty?

Nie. Wszystkie nowe wiadomości będą przychodzić na skrzynkę pocztową dostępną na stronie poczta.swps.edu.pl lub gmail.com. Jeżeli korzystasz z programu pocztowego (Outlook lub Thunderbird) to należy go skonfigurować. Jak to zrobić, opisujemy poniżej.

Czy mogę otrzymywać powiadomienia o przychodzących wiadomościach na pulpicie mojego komputera?

Tak. Otrzymywanie powiadomień o nowej poczcie jest możliwe na dwa sposoby:

Czy mogę korzystać z poczty bez dostępu do internetu (offline)?

Tak.

Należy posiadać przeglądarkę Chrome oraz zainstalować odpowiednią wtyczkę. Więcej informacji ›

Poczta offline

Zwykle korzystam z Outlooka lub Thunderbirda. Czy mogę nadal korzystać z zewnętrznego programu pocztowego?

Tak, jest to możliwe.Warto jednak pamiętać, że korzystając z innych programów pocztowych niż z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki Chrome, traci się niektóre funkcjonalności nowej poczty (m.in. dostęp do czatu lub tworzenie wątków wiadomości).

Instrukcja konfiguracji skrzynek Outlook i Thunderbird

Instrukcja konfiguracji aplikacji pocztowej Chrome

Jak mogę dostać się do starej poczty (starych maili)?

Po 20.08.2013 r. wystarczy wejść na stronę archiwum.swps.edu.pl i podać następujące dane:

  • Login: inazwisko@archiwum.swps.edu.pl, inazwisko@archiwum.st.swps.edu.pl lub inazwisko@archiwum.ckp.swps.edu.pl
  • Hasło: bieżące hasło

Po zalogowaniu się na tej stronie będzie można zobaczyć swoje stare wiadomości i korzystać z wszystkich funkcjonalności starej poczty, która będzie dostępna przez cały rok do 20.08.2014 r. Link do starej poczty będzie również dostępny z poziomu nowej poczty.

Jak mogę samodzielnie przenieść całą zawartość poczty lub wybrane maile do nowej poczty?

Zachęcamy do przejrzenia zawartości własnej skrzynki pocztowej przed jej przeniesieniem. Być może nie będzie konieczności przenoszenia wszystkich wiadomości.

Można to zrobić za pomocą następujących sposobów:

  1. Przeniesienie pojedynczych wiadomości:
    • Można uzyskać przez wyselekcjonowanie i przeniesienie grup wiadomości za pomocą narzędzia Google Apps Sync
    • Najprostszą metodą jest zalogowanie się na starą pocztę na stronie archiwum.swps.edu.pl i podanie danych:
      • Login: inazwisko@archiwum.swps.edu.pl, inazwisko@archiwum.st.swps.edu.pl lub inazwisko@archiwum.ckp.swps.edu.pl
      • Hasło: bieżące hasło

      I przesłanie wybranych wiadomości na swój adres email (inazwisko@swps.edu.pl).

  2. Przeniesienie wszystkich wiadomości:
    Dane potrzebne przy pobieraniu wszystkich wiadomości:
    • Użytkownik: inazwisko@archiwum.swps.edu.pl, inazwisko@archiwum.st.swps.edu.pl lub inazwisko@archiwum.ckp.swps.edu.pl
    • Hasło: Twoje bieżące hasło
    • Serwer POP: mail.swps.edu.pl
    • Protokół: POP3
    • Port: 110

Jeżeli zmienię hasło do poczty, to czy hasło do innych systemów SWPS zmieni się automatycznie na nowe hasło?

Tak. Jeśli kiedykolwiek zmienione zostanie hasło w jednej z naszych stron lub programów (np. Wirtualna Uczelnia, Dorobek Naukowy, Mantis…), równocześnie zmieni się hasło we wszystkich usługach SWPS.

Czy przejście do Google’a oznacza, że mój adres mailowy zmieni się na @gmail.com?

Nie, adres mailowy pozostanie taki sam, jak dotychczas.

W jaki sposób mogę korzystać z poczty SWPS na moim telefonie lub tablecie?